Η “παράσταση νίκης” και η Νίκη των εκλογών. Περί δημοσκοπήσεων

Του Μιχάλη Πούρου

Ζούμε σε μια εποχή όπου τα επιφανειακά και οι εικόνες έχουν πέραση και συνεπώς οι γραφικές παραστάσεις και τα χρωματιστά κουτάκια εντυπωσιάζουν περισσότερο.

Μπορεί να το επαναλαμβάνουν πολλές φορές, ότι οι δημοσκοπήσεις αποτελούν εργαλείο καταγραφής των απόψεων που υπάρχουν μέσα στο εκλογικό σώμα τη δεδομένη χρονική στιγμή που πραγματοποιούνται. Όμως, φαίνεται ότι η προβολή πολύ μεγάλου αριθμού δημοσκοπήσεων (τηλεοράσεις, εφημερίδες, διαδύκτιο κ.α.) έχουν έμμεσα μετατρέψει την αποτύπωση της στιγμής σε τελικό αποτέλεσμα.

Έχω την άποψη ότι, ο μεγάλος βομβαρδισμός με τα ποσοστά, δυνατόν να επηρεάζει τη στάση των πολιτών. Δεν είναι τυχαίο που ακούμε από συμπολίτες μας τοποθετήσεις, ότι βγαίνει σίγουρα ένας συγκεκριμένος υποψήφιος μετατρέποντας την εικόνα των δημοσκοπήσεων ως πραγματικότητα.

Δεν διαφωνώ με το εργαλείο των δημοσκοπήσεων, διαφωνώ με την υπερβολή. Δυστυχώς και πάλι έχει χαθεί το μέτρο. Η μεγάλη έμφαση στις δημοσκοπήσεις έχει πιστεύω μετατραπεί σε μέθοδο επηρεασμού της κοινής γνώμης.

Οι επαναλαμβανόμενες αναφορές για παράδειγμα, σε “παράσταση νίκης”, είναι κατά την άποψη μου, μια έμμεση εδραίωση μιας εικόνας που απέχει από την πραγματικότητα.

Δεν εξετάζω την αξιοπιστία των δημοσκοπήσεων αλλά τον υπερβολικό αριθμό παρουσιάσεων.

Διά νόμου σταματούν οι δημοσκοπήσεις 7 μέρες πριν τις εκλογές και άλλωστε για τα exit polls υπάρχει μια απαγόρευση να ανακοινωθούν αφού κλείσουν οι κάλπες για τους ίδιους προφανείς λόγους και προβληματισμούς που αναφέρω.

Όμως, θεωρώ ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια για περαιτέρω νομοθετικές ρυθμίσεις που να διασφαλίζουν όλες τις ανησυχίες, γιατί η υπερβολή οδηγεί στον κορεσμό και στην απαξίωση αυτού του εργαλείου.

Οι δημοσκοπήσεις καμία σχέση δεν έχουν με την παρουσίαση των πραγματικών εκλογικών αποτελεσμάτων.

Ελπίζω ότι το κοινό, θα μελετήσει και θα ψάξει τις θέσεις των υποψηφίων μακριά από τους όποιους επιφανειακούς επηρεασμούς. Άλλωστε οι περισσότερες δημοσκοπήσεις δεν μπαίνουν σε μεγάλος βάθος για το περιεχόμενο των προτάσεων των υποψηφίων.

Στις διαφημίσεις υπάρχει η τοποθέτηση προιόντος αλλά δεν σου διασφαλίζει την ποιότητα του. Ψάξτε για το περιεχόμενο και όχι για το περιτύλιγμα.

Άλλο η “παράσταση νίκης” και άλλο η Νίκη στις εκλογές.

Κύπρος Μπορείς!


Στο dialogos.com.cy, έχετε τον λόγο, στέλνοντάς μας, το κείμενό σας.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy