Ετοιμο για διάλογο με τους δασκάλους το ΥΠΠ

 Με τη μονόωρη στάση εργασίας από τις 7:30 ως τις 8:30 σήμερα σε όλα τα δημόσια δημοτικά, νηπιαγωγεία και ειδικά σχολεία στις επαρχίες Λευκωσίας και Πάφου η ΠΟΕΔ ολοκλήρωσε τη διαμαρτυρία της για τις οροφές στην εκπαίδευση, καθώς και το νέο εργασιακό καθεστώς με τα συμβόλαια τα οποία δημιουργούν αλυσιδωτά προβλήματα μέσα στα σχολεία.

Στη Δημοτική Εκπαίδευση, τονίζει η ΠΟΕΔ, δεν υπάρχει περιθώριο κατάργησης προγραμμάτων και θεσμοθετημένων συμφωνιών, προκειμένου να αξιοποιηθούν διαφορετικά τα κονδύλια αυτά.

Αντίθετα, τα γεγονότα καταδεικνύουν την αναγκαιότητα εισαγωγής νέων προγραμμάτων υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Κατά τη στάση εργασίας θα αναδειχθούν δύο σημαντικά θέματα -αυτό των αλλόγλωσσων μαθητών, καθώς και της ειδικής εκπαίδευσης. Αν και το 13,8% του μαθητικού πληθυσμού την τελευταία πενταετία δεν έχει ως πρώτη γλώσσα την ελληνική (προδημοτική και δημοτική εκπαίδευση), εντούτοις, όπως καταγγέλλει η ΠΟΕΔ, δεν έχουν την απαιτούμενη στήριξη από το Υπουργείο Παιδείας, αφού ρίχνονται στις σχολικές τάξεις σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο της σχολικής χρονιάς, χωρίς να περάσουν από τάξεις ταχύρρυθμης εκμάθησης της Ελληνικής, ώστε να κατακτήσουν τουλάχιστον το βασικό λεξιλόγιο επικοινωνίας στα Ελληνικά.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργείται δυσλειτουργία στην τάξη. Αν φοιτούν στο δημοτικό, διδάσκονται Ελληνικά σε ομάδα ή ατομικά, μια ή δύο σαραντάλεπτες περιόδους τη βδομάδα.

Αν φοιτούν στην προδημοτική εκπαίδευση, δεν δικαιούνται καμιά στήριξη σε επιπλέον χρόνο, ώστε να ενταχθούν ομαλά στο σχολικό περιβάλλον. Κατατάσσονται στο τέλος της χρονιάς βάσει δοκιμίων ελληνομάθειας σε δύο επίπεδα -τους αρχάριους και τους μη αρχάριους.

Μετά από παρέλευση δύο σχολικών ετών και ανεξάρτητα από την πρόοδό τους, τα παιδιά αυτά δεν δικαιούνται εξατομικευμένη στήριξη.

Η διακηρυγμένη πολιτική ρητορική, τονίζει η ΠΟΕΔ, απέχει από την καθημερινή εκπαιδευτική πράξη, γιατί το δημόσιο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί δεν στηρίζονται επαρκώς από το Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες των μαθητών αυτών.

Οσον αφορά την Ειδική Εκπαίδευση, η ΠΟΕΔ αναφέρει πως τα τελευταία 3 χρόνια η ΠΟΕΔ διαπιστώνει πως η βαθμίδα της Ειδικής Εκπαίδευσης δέχεται πλήγματα αποδυνάμωσης.

Σύμφωνα με την Οργάνωση, η πολλαπλότητα των φαινομένων και οι ατομικές διαφορές απαιτούν περισσότερη εστίαση στην εξατομικευμένη αγωγή, σε αντιπαραβολή με την ολοένα εντεινόμενη επιβολή της ομαδοποίησης των παιδιών που βρίσκονται στο πλαίσιο της ένταξης.

Η ΠΟΕΔ αναφέρει στη συνέχεια πως η εισαγωγή από την κυβέρνηση του νέου απαράδεκτου καθεστώτος εργοδότησης αναπληρωτών δασκάλων με συμβόλαια περιορισμένης διάρκειας, έναντι πραγματικών αναγκών, αποδεικνύει ότι πρώτον οι “οροφές” του Υπουργείου Οικονομικών για πρόσληψη εκπαιδευτικών δεν διαφοροποιούνται ακόμα και όταν υπάρχουν αυξανόμενες ανάγκες, και δεύτερον, ότι δεν υπάρχει ο απαραίτητος προγραμματισμός από το ΥΠΠ και η διάθεση κονδυλίων για δημιουργία σταθερών δομών με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί ο αναλφαβητισμός και η αποκλίνουσα συμπεριφορά και να στηριχτεί η Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση.

Από την πλευρά του ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Καδής δήλωσε πως η στάση εργασίας ήταν αχρείαστη. Πρόσθεσε ότι το Υπουργείο είναι έτοιμο  «όχι με απειλή μέτρων, εάν επιθυμεί η ΠΟΕΔ να ξεκινήσουμε από εκεί που είχαμε μείνει, να δούμε ένα-ένα τα θέματα και να δούμε πώς προχωράμε».

Ελένη Κωνσταντίνου

 

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy