Αλλαγές στις εξετάσεις τετραμήνων

Σε αναμονή της επιστημονικής έρευνας που αφορά τα αποτελέσματα του Σχεδίου Αξιολόγησης του Μαθητή, αλλά και σε αναμονή των τελικών αποφάσεων σε σχέση με το Σχέδιο Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού βρίσκεται το Υπουργείο Παιδείας. Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Υπουργός Παιδείας Πρόδρομος Προδρόμου στο ΚΥΠΕ αναφέρει πως από την πρώτη στιγμή που ολοκληρώθηκε η εξέταση του πρώτου τετραμήνου, άρχισε η επιστημονική έρευνα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για το Σχέδιο Αξιολόγησης του Μαθητή και η οποία ολοκληρώνεται την επόμενη εβδομάδα. Ταυτόχρονα, έχουν συγκεντρωθεί ο παρατηρήσεις από τους εμπλεκόμενους φορείς, τις Διευθύνσεις των σχολείων, από τους εκπαιδευτικούς, από τους γονείς, από τα παιδιά και τους οργανωμένους φορείς, τις εκπαιδευτικές οργανώσεις στη Μέση Τεχνική αλλά και στη Μέση Γενική Εκπαίδευση. Ερωτηθείς ποιο το όραμα και ποιες οι προτεραιότητές του ως νέος Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, ο κ. Προδρόμου είπε ότι είναι η διαμόρφωση εγγράμματων πολιτών, με δεξιότητες, υπευθυνότητα, δημοκρατικό ήθος, ιστορική ταυτότητα, αλλά και σεβασμό στη διαφορετικότητα.

Μεταρρύθμιση της ειδικής εκπαίδευσης

Η πρώτη διήμερη συνάντηση των ομάδων εργασίας, στο πλαίσιο της δεύτερης φάσης της Μεταρρύθμισης της Ειδικής Εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκε στις 22 και 23 Ιανουαρίου 2020, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας. Η αντιπροσωπεία που επισκέφθηκε την Κύπρο αποτελείτο από προσωπικό του Ευρωπαϊκού Φορέα για την Ειδική Αγωγή και την Ενταξιακή Εκπαίδευση, εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τρεις Ευρωπαίους εμπειρογνώμονες από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Πορτογαλία και τη Σουηδία. Σκοπός των ομάδων είναι η υποβολή συμπερασμάτων, που θα διαμορφωθούν σε συστάσεις, στη βάση των οποίων θα ετοιμαστούν οι κανονισμοί που είναι απαραίτητοι για την εφαρμογή του νόμου πλαίσιο. Η δεύτερη συνάντηση των ομάδων εργασίας θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Μάρτιο.

8.545 απόφοιτοι

Περί τα 4,8 εκατομμύρια φοιτητές αποφοίτησαν από ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), 8.545 στην Κύπρο και 69.929 στην Ελλάδα το 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η στατιστική υπηρεσία της Eurostat.
Στη Μηχανική, την Αρχιτεκτονική και τα συναφή, το ποσοστό συμμετοχής των αποφοίτων στο Λουξεμβούργο, τις Κάτω Χώρες, τη Μάλτα, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία και την Κύπρο (ποσοστό κάτω από 10%) ήταν σχετικά χαμηλό, σε σύγκριση με τα σχετικά υψηλά μερίδια της Γερμανίας (22%), της Πορτογαλίας (21%) και της Αυστρίας (20%).
Σε ό,τι αφορά τις σπουδές υπηρεσιών υγείας, το ποσοστό των πτυχιούχων ήταν κάτω από 8% στην Κύπρο, ενώ το υψηλότερο ποσοστό καταγράφεται στο Βέλγιο (27%). Στις Φυσικές Επιστήμες, τα Μαθηματικά, τη Στατιστική και τις ΤΠΕ (ICT), στην Κύπρο, το Βέλγιο και τη Λιθουανία, το μερίδιο ήταν κάτω από 7%, ενώ το υψηλότερο καταγράφεται στο Ηνωμένο Βασίλειο (17%) και την Ιρλανδία (15%).