ΠΣΕΜ: Θα αντιδράσουμε στα «εξεταστικά κέντρα» που ονειρεύεται το ΥΠΠ

Αντιδράσεις αναμένονται μετά την έγκριση των αλλαγών στους κανονισμούς που αφορούν τη ρύθμιση της διαδικασίας συνολικής αξιολόγησης του μαθητή από την Ολομέλεια της Βουλής.

H ΠΣΕΜ εξέδωσε ανακοίνωση, πριν ακόμα ψηφιστεί η τροπολογία, ενώ αναμένεται η τοποθέτηση της ΟΕΛΜΕΚ. Η ΠΣΕΜ με ανακοίνωσή της εκφράζει την έντονη διαφωνία της με τους κανονισμούς και κατηγορεί ανοιχτά το Υπουργείο Παιδείας για την κωλυσιεργία που παρατηρήθηκε και την άνιση μεταχείριση της πρότασης Λεωνίδου σε σχέση με τις προτάσεις της ΠΣΕΜ.

Οι μαθητές επιφυλάσσονται για τους τρόπους αντίδρασης τονίζοντας ότι το μέτρο «θα τσακίσει τον ανθρώπινο χαρακτήρα του σχολείου, θα θυσιάσει τους μαθητές στο βωμό του ανταγωνισμού, θα επιβάλει διδακτικούς μονόδρομους και θα μετατρέψει τα σχολεία μας σε εξεταστικά κέντρα».

Αναφέρει, επίσης ότι «θα έπρεπε να προβληματίσει την κοινή γνώμη το γεγονός πως ένας διάλογος, ο οποίος έπρεπε να διεξαχθεί και να ολοκληρωθεί τον περασμένο ένα χρόνο, γίνεται προσπάθεια να ολοκληρωθεί σε διάστημα δύο ημερών». Για αυτό αποκλειστική ευθύνη φέρει το Υπουργείο «που για μια ολόκληρη χρονιά κρυβόταν πίσω από το δάχτυλό του», σημειώνει.

Ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Παναγιώτης Γεωργίου, τόνισε στον ΑΣΤΡΑ ότι το μαθητικό κίνημα είναι εναντίον των εξετάσεων ανά τετράμηνο. Οι μαθητές, υπογράμμισε, δεν πρόκειται να αποδεχτούν με σταυρωμένα τα χέρια την επιβολή του θεσμού των εξετάσεων ανά τετράμηνο και ζήτησε να γίνει σεβαστή η δημοκρατία καθώς, όπως επισήμανε, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η άποψη μαθητών και καθηγητών. Δεν είναι δυνατόν, είπε, χωρίς να ολοκληρωθεί ένας σοβαρός διάλογος να επιβάλλονται αποφάσεις.

Η ΟΕΛΜΕΚ, από την άλλη, αν και δεν έχει πάρει επίσημα θέση, αφού πρέπει να προηγηθεί η διαβούλευση των καθηγητών μετά την απόφαση της Ολομέλειας, έχει ξεκάθαρη διακηρυγμένη θέση κατά των εξετάσεων ανά τετράμηνο, γι’ αυτό δεν πρέπει να αποκλείεται αντίδραση και από τους καθηγητές. Για σκοπούς συνταγματικότητας το περιεχόμενο της πρότασης του Πανίκου Λεωνίδου τέθηκε με τη μορφή κανονισμών στην Ολομέλεια από το Υπουργείο Παιδείας.

Το Υπουργείο υιοθέτησε την πρόταση, ζήτησε και πήρε την έγκριση του Υπουργικού Συμβουλίου κατά τη διάρκεια της Συνεδρίας της Ολομέλειας και έθεσε τους τροποποιητικούς κανονισμούς προς ψήφιση στη Βουλή με τη μορφή του κατεπείγοντος. Η Βουλή εν μέσω έντασης ενέκρινε τους νέους κανονισμούς . Η συζήτηση για το θέμα κράτησε αρκετή ώρα. Οι βουλευτές επανέλαβαν τις θέσεις που είχαν διατυπωθεί τις προηγούμενες μέρες. Υπέρ τάχθηκαν όλα τα κόμματα πλην του ΑΚΕΛ, το οποίο εξαρχής είχε ξεκαθαρίσει την άρνησή του για τις εξετάσεις τετραμήνων.

Το ΑΚΕΛ διά των βουλευτών του επανέλαβε ότι με τις τροποποιήσεις για τις εξετάσεις τετραμήνων θυματοποιούνται τα παιδιά, ότι αντί μεταρρύθμιση γίνεται απορρύθμιση και συντελείται παιδαγωγικό έγκλημα.

Σημειώνεται ότι η πρόταση του ΑΚΕΛ για πλήρη κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνου απορρίφθηκε, ενώ ο διαχωρισμός των εξετάσεων πρόσβασης και απόλυσης στη Γ΄ Λυκείου πήρε παράταση για το 2021-2022, όταν θα εφαρμοστούν και οι εξετάσεις 4μήνων.

 

ΕΔΟΝ: Αυταρχισμός και ανατολίτικο παζάρι από το ΥΠΠ

Μέσω ανακοίνωσής της η ΕΔΟΝ καταγγέλλει ότι μέσω της διαδικασίας που ακολουθείται για εφαρμογή των εξετάσεων ανά τετράμηνο θυματοποιούνται οι μαθητές και γίνονται πειραματόζωα. «Οι κυβερνώντες δεν έκαναν τίποτα, δεν έφεραν τις τροποποιήσεις που δεσμεύτηκαν να φέρουν για τις εξετάσεις τετραμήνων», αναφέρει η ανακοίνωση. «Από την πλήρη άρνηση για τροποποίηση των κανονισμών, μέσα σε μια νύχτα αποφάσισαν να συγκαλέσουν έκτακτα Υπουργικό Συμβούλιο για να ενσωματώσουν την πρόταση του ΔΗΚΟ στους κανονισμούς για να τους ψηφίσει η ολομέλεια της Βουλής», προσθέτει.

 

 

Ειρηναίος Πίττας

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy