Τη διαφωνία της σε σχέση με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που αφορά τις διευθετήσεις για τον αριθμό των μαθητών σε κάθε αίθουσα, καθώς και για την απάντηση του Υπουργείου σε ανακοίνωσή της εκφράζει μέσα από νέα ανακοίνωση η ΑΚίΔΑ.

Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται, ο χαρακτηρισμός από πλευράς Υπουργείου Παιδείας για «αβάσιμες και αυθαίρετες ερμηνείες» από πλευράς ΑΚίΔΑ απορρίπτεται ως έλλειμμα δημοκρατικής διαχείρισης της αντίθετης άποψης.

Συνεπώς, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, κανείς συνδικαλιστής δεν μπορεί να δεχθεί τέτοιες αφοριστικές τοποθετήσεις, που στόχο έχουν τη φίμωση. «Οι ανησυχίες που εκφράζονται μόνο “αβάσιμες και αυθαίρετες” δεν μπορούν να θεωρηθούν, αν αναλογιστεί κάποιος τη συμπεριφορά της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας τα τελευταία χρόνια, όπου διαπιστώνεται συνεχής υπαναχώρηση από συμφωνηθέντα, καταπάτηση θεσμικών διαδικασιών διαλόγου, εισαγωγή από το πουθενά ρυθμίσεων που κάθε άλλο από το καλώς νοούμενο συμφέρον της εκπαίδευσης εξυπηρετούν, μάλλον το αντίθετο, ιδιαίτερα δε ρυθμίσεων που καταστρατηγούν εργασιακά θέσμια και επιβαρύνουν αδικαιολόγητα το έργο του σχολείου και του εκπαιδευτικού».

Επίσης, όπως εξηγεί η ΑΚίΔΑ, οι διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν, χρόνια τώρα, ιδιαίτερα μετά το 2014, που εισήχθησαν οι νέες ρυθμίσεις για τους διορισμούς των αντικαταστατών, πως δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα στα σχολεία όταν αναγκάζονται να εφαρμόσουν το μέτρο του διαχωρισμού των παιδιών στα υπόλοιπα τμήματα του σχολείου, όταν η Αρμόδια Αρχή ΔΕ διορίζει αντικαταστάτες.

Το πρόβλημα έχει δύο σοβαρές πτυχές, τη λειτουργική και τη νομική. Οι δε δύο πτυχές αυτές άπτονται και του κρίσιμου τομέα ασφάλειας και υγείας των μαθητών. Σημειώνεται δε πως η εν λόγω ρύθμιση ήταν ακόμα μια ενέργεια απόσεισης ευθύνης από τις πλάτες της αρμόδιας Αρχής κι επιβάρυνσης, νομικής και όχι μόνο, των διευθύνσεων και των εκπαιδευτικών των σχολείων.

Τη μόνη απάντηση, που η θέση αυτή της ΑΚίΔΑ επιδέχεται, είναι η έμπρακτη αλλαγή πολιτικής από πλευράς του ΥΠΠΑΝ στο ζήτημα του διορισμού των αντικαταστατών.