Προδρόμου: Θα συζητηθεί για του χρόνου η Πανεπιστημιακή Σχολή στη Λάρνακα



Αναβάλλεται δε ματαιώνεται η Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας της Θάλασσας στη Λάρνακα τόνισε ο Υπουργός Παιδείας στις δηλώσεις που έκανε στο Υπουργείο.

Ο κ. Προδρόμου πρόσθεσε ότι λόγω των φετινών δημοσιονομικών δεδομένων και της οικονομικής στήριξης της κυβέρνησης την περίοδο της πανδημίας, δε μπορεί να προϋπολογισθεί ένα τέτοιο έργο γι αυτό θα συζητηθεί για του χρόνου.

Διαβάστε επίσης: Πανεπιστιμιακή Σχολή Λάρνακας: Άλλη μια μεγάλη προεδρική δέσμευση στον κάλαθο των σκουπιδιών

Α. Βύρας: Η Λάρνακα για ακόμη μια φορά είναι θύμα κενών πολιτικών υποσχέσεων

Σε ότι αφορά τα πανεπιστήμια του Ηνωμένου Βασιλείου, ο κ. Προδρόμου είπε ότι συζητά με την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου και συγκεκριμένα σήμερα θα έχει επικοινωνία με την υφυπουργό πανεπιστημίων. Στόχος είπε ο Υπουργός είναι να διασφαλιστούν οι θέσεις και τα χαμηλά δίδακτρα για τους φετινούς τελειόφοιτους, τόσο για τα κορίτσια, όσο και για τα αγόρια που θα στρατευτούν.

Ο Υπουργός ανέφερε ότι οι παγκύπριες εξετάσεις ολοκληρώθηκαν άψογα με τις βαθμολογίες να έχουν βελτιωθεί στα περισσότερα μαθήματα σε σχέση με πέρσι. Ο κ. Προδρόμου διαφοροποίησε τις εξετάσεις πρόσβασης με αυτές της απόλυσης για να σημειώσει ότι ο μέσος όρος δε λέει πάντα αλήθεια

 

Συγκεκριμένα, ο κ. Προδρόμου ανέφερε: «Οι Παγκύπριες Εξετάσεις έχουν διεξαχθεί άψογα και έχουν ανακοινωθεί και τα αποτελέσματα.  Είναι πραγματικά σημαντικό το ότι σε μια χρονιά σαν αυτή μπορέσαμε να κάνουμε κανονικά τις διαδικασίες και τις εξετάσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα που τις έχουν καθιερώσει ως θεσμό.

Οι υποψήφιοι και οι υποψήφιες φέτος εξετάστηκαν πάνω σε ό,τι είχαν διδαχθεί κανονικά στην περίοδο της φοίτησης με φυσική παρουσία, δηλαδή μέχρι τις 13 Μαρτίου. Είχαν μάλιστα στην τελευταία περίοδο που μπόρεσαν να φοιτήσουν, μεταξύ 11 και 29 Μαΐου, την ευκαιρία για επαναλήψεις και μαθήματα εμπέδωσης, όπως και σχετική ενισχυτική διδασκαλία και προετοιμασία έγινε και εξ αποστάσεως, στη διάρκεια της περιόδου που λόγω της πανδημίας αναστάληκε η φοίτηση. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι οι εξετάσεις ήταν ευκολότερες. Μπορώ να πω ότι, τηρουμένων των αναλογιών, διατηρήθηκε εκείνο το επίπεδο που αναλογεί τόσο στη διαγωνιστική διαδικασία πρόσβασης στα πανεπιστήμια όσο και στη διαδικασία απόλυσης.

Όπως κάθε χρόνο, ακούμε να γίνονται σχόλια και συζητήσεις για τα αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα δεν διαφέρουν πολύ από εκείνα που έχουμε κάθε χρόνο. Χαίρομαι διότι φαίνεται ότι φέτος έχουμε μια κάποια βελτίωση.  Υπήρξε άνοδος των βαθμολογιών κατά μέσο όρο στα περισσότερα από τα εξεταζόμενα μαθήματα. Στα Νέα Ελληνικά μισή μονάδα, στα Μαθηματικά Κοινού Κορμού μια μονάδα, στην Ιστορία μιάμιση μονάδα, στα Αρχαία Ελληνικά μιάμιση μονάδα επίσης. Σε άλλα μαθήματα σημειώθηκαν οριακές μειώσεις, με σημαντικότερη στη Φυσική. Θέλω όμως να υπογραμμίσω ότι ο μέσος όρος βαθμολογιών δεν λέει όλη την αλήθεια. Εκτός από τον μέσο όρο θα πρέπει να δούμε και τις διαφοροποιήσεις μεταξύ των δύο μεγάλων κατηγοριών, των υποψηφίων για πρόσβαση στα πανεπιστήμια και των υποψηφίων για απόλυση μόνο. Όπως επίσης πρέπει να δούμε και τη διασπορά και απόκλιση των βαθμολογιών και επιδόσεων. Ανάλυση γίνεται στο Υπουργείο και σχετικά με τις διαφοροποιήσεις που παρατηρούνται στις διάφορες Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού.  Υπάρχουν και από αυτή την άποψη στατιστικά ευρήματα που μπορεί να αποτελούν σημαντικές ενδείξεις.

Σχολιάζονται συνήθως τα Νέα Ελληνικά, που είναι το μάθημα στο οποίο εξετάζονται όλοι.  Μπορεί ο μέσος όρος για 7.295 μαθητές/μαθήτριες να ήταν φέτος 9,6/20, μισή μονάδα ψηλότερος από πέρσι, αλλά ο μέσος όρος για τις εξετάσεις πρόσβασης δηλαδή για τους 5,5 χιλ. από τις 7.300 υποψηφίους ήταν ακόμη καλύτερος, 11/20.  Το γεγονός ότι ένα ποσοστό 14% είχε βαθμολογία πάνω από 15/20 δείχνει ότι μπορούμε να επιτύχουμε υψηλές επιδόσεις και στόχος είναι να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών/τριών που το επιτυγχάνουν.  Στόχος πολιτικής είναι αναμφίβολα η περαιτέρω βελτίωση που αντανακλάται και στη βαθμολογία. Ταυτόχρονα όμως είναι ανησυχητικό ότι ένας σημαντικός αριθμός τελειόφοιτων ουσιαστικά δεν φαίνεται να μπορούν να ακολουθήσουν.  Ένα σημαντικό ποσοστό, 28% στο σύνολο, βαθμολογήθηκαν από 0 έως 5 μονάδες και αυτό σίγουρα πρέπει να μας απασχολήσει σοβαρά.